網頁

27.12.07

其實我真的很嫩part2

發生這件事情真的很冏,
原因在於說我還不懂商場文化,
所以鹵莽的做了一些事情,讓大家留下不好的印象

這件事就很像當一個長輩說要拿糖給小孩子吃的時候,
小孩子如果拒絕,大人就會說"好乖"
如果小孩子拿了,就會被認為沒禮貌Orz

因此這件事聽說我給人的印象變成"前後矛盾,表裡不一"...Orz
誰都沒錯,怪我自己不長眼睛,沒有頭腦,不懂商場的文化,
虧我自以為還算會說話,還算會察言觀色....去死吧我!

原來我還是太嫩了,真的要多學習,
以後還是多長眼睛,多長耳朵,
至於嘴巴就先暫時封了吧!

2 則留言:

  1. 匿名27/12/07

    The culture is not what you can handle, you cannnot ask others to be what you think exactly....please do not rely on where you come from... many people may study abroad, however some may not have the opportunity.

    回覆刪除
  2. exactly.... so I am quite appreciate this affair. It really made me gain a lot of experience. No one should be blamed but me. I will keep going firward, thx a lot :)

    回覆刪除